7 juni 2011

Kill the video star

Jag trodde verkligen att musikvideons tid var över. Video känns så väldigt TV-eran och vi är väl ändå inne i data-åldern nu. Inte ens MTV visar ju längre musikvideor, de kör bara dokusåpor.
Jag kan själv inte minnas när jag senast kollade in en video för att jag gillade en låt och ville se hur de porträtterade den. Tydligen finns det artister som fortfarande satsar på detta medium och i en värld där det gäller att sticka ut för att synas tas det till alla medel. Här är två musikvideor som jag sett nyligen som fått mig att hett önska att de aldrig gjorts.


Jag fattar att låten och videon skall vara ironiska men snälla nån, Michael Bolton har inte ett ironiskt ben i sin kropp. Mannen hade världens fulaste permanent i flera årtionden. Seriöst! Jag skäms å allas vägnar här. Men mest för Michael Bolton. Vilken katastrof. Tragiskt.


Vår egen lille Eurovisionpojke har sagt ja till att denna video var en bra idé. Verkligen Eric, tänkte du igenom alla aspekter här. Eric, får jag ge dig ett tips, satsa inte på en skådespelarkarriär. Men hjälp.

Av musikvideon jag nu tager farväl. R.I.P.

1 kommentar: