3 mars 2011

Allt utom det


Idag har det hänt igen. Det som jag hoppades aldrig skulle hända igen. I alla fall inte på ett tag. Det är så typiskt. Varför jag?

Mina lurar till min telefon har gått sönder. Det är glapp i högra örsnäcka. Hela surroundgrejen är ju körd. Jag kan inte bara höra musik i ett öra. Då får jag huvudvärk och det kan aldrig leda till något gott. Sedan vet jag bara att de finns på Mediamarkt för ett vettigt pris och dit är det så jobbigt att ta sig.

Den telefon jag har nu (vill inte göra reklam men det är en iPhone och jag älskar den mest av allt jag äger) har funnits i mina ägor lite mer än ett år. Det här är fjärde paret lurar som nu gett upp. Då ska vi inte tala om alla de headset som gått åt till tidigare telefoner för tro inte att detta är ett nytt fenomen. Jag minns på den tiden då jag hade en bärbar cd-spelare. Det var wear and tear redan då. Vet faktiskt inte vad jag gör för fel. Men nu är jag trött på det här. Nu får det vara nog.

Älgarna demonstrerar. Älgarna har fått nog. Älgarna vill ha trygghet, här i sin egen skog. Aaaaauuuummm.

2 kommentarer:

  1. Haha! Det var ju inte länge sedan vi var på Mediamarkt i ett sånt här ärende.

    SvaraRadera