20 mars 2011

Perfekt fulhet

Det har konstaterats mer än en gång att jag gillar fula saker. Eller fulsnygga som jag skulle kalla dem. Påmindes om detta när jag i min ner och uppackning återupptäckte mitt påskpynt. Det låter som jag har en massa pynt men det består av lite kycklingar som kan hänga i ris och en påskduk. Ni ser ju. Den var ett måste att ta med sig hem.


Min granne som utsett sig själv till inredningsguru älskar att dra runt till Myrorna och Erikshjälpen. På vår första av en oändlig massa besök på Myrorna plockade jag till mig ett enkelt vitt fruktfat. Jag behövde ett fruktfat och detta var enkelt och neutralt. När gurun fick syn på min skål kom dessa visdomsord ur hennes mun. "Tänk på vad du släpper in i ditt hem." Hon gillade uppenbarligen inte fatet. Det var den första av många rejektioner (heter det så på svenska? Det borde det.) som mina inköp skulle få. Men även en blind höna kan hitta ett korn. Jag vet när jag hittat bra saker för då köper hon det först.

Jag har inte mycket rött i min garderob, faktiskt ingenting, men jag har röda handväskor. Sex stycken röda handväskor. En av dessa införskaffades på en semester i Tunisien i somras. Jag fastnade direkt för den. En perfekt blandning av tackyness. När min vän sa att det var den fulaste väska hon sett var jag tvungen att köpa den.


Sådan är jag. Om andra tycker något är fult tycker jag oftast tvärtemot. Inte för att vara emot utan för att jag tydligen gillar fula saker. Jag har även svårt för perfekta sångröster. Jag tycker att de saknar personlighet. Jag vill ha whiskeyförstörda och gärna lite sönderknarkade sångröster. Min pappa introducerade mig till STEVIE NICKS när jag var liten och hon är ett ypperligt exempel på en "perfekt" röst. Lyssna!

Mitt hår har haft många fula nyanser men de har också rätt att få användas. Mina vänner har en eller annan ful, konstig men rolig sak de fått av mig bara för att det var så fult så jag inte kunde motstå. Så jag gillar fula saker. Enligt min vän DL så tycker jag även att fula killar är snygga. De är inte fula, de är fulsnygga och det är deras imperfektioner (det måste heta så på svenska) som gör dem attraktiva. Här kommer både hennes och min favorit där våra åsikter går isär.

source moviewatchlist.com




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar