21 mars 2011

Titta Solen-listan

Dags för en ny musiklista. Jag visste att ni längtat efter en ny. Det blir lite blandat denna gång men kom ihåg att all sång är glädje. Okej inte schlager men annars är det mesta glädje. Sluta jiddra börja lista! Detta är tonerna som får mig att dansa fram i vårsolen:

1. Pack up - Hur skön som helst. När jag hittar en sån här sång så är det bara lycka. Använder den allra bästa dansgången.

2. Starry eyed - Ja, Maggis, jag tänker på dig när jag hör denna. Som en fjäril på en sommaräng.

3. The King - Känner att den inte fick all erkännande som den faktiskt förtjänar. Lätt bäst i finalen. Om jag kunnat bugga - hade jag gjort det.

4. Living in America - Har återupptäckt denna. En klockren skrika-med låt, gärna med en ful dans till. America om två veckor!

5. Whiskey lullaby - Vill tacka Miss Vandorful för att hon har delat med sig av denna musikskatt. Sittandes i en hytt på en Finlandsfärja var första gången som jag hörde den. Jag älskar tragiska sånger och denna slår de flesta. Videon är fantastisk. Sångaren ser så seriös ut i sina poser and thinks he's all that.

Det var allt för denna gång, ut och dansa med er gott folk.

1 kommentar:

  1. Hehehe. Jag gillar din musiksmak en himla massa för övrigt. The king håller jag visserligen inte med om men annars så!;)

    SvaraRadera