18 oktober 2011

Dagens hus jag längtar att se


                                                                  source


När jag för ett år sedan besökte New York hade jag och min vän en väl utarbetad plan på vad som skulle ses och göras i NY. Vi följde den väldigt bra, men, sista dagen som vi hade planerat att åka in till Manhattan vaknade vi och märkte att tre veckors intensivt resande hade börjat ta ut sin rätt. Då resan ännu inte var över valde vi att ta en mellandag i mysiga Morristown, shoppandes och njutandes av den mysiga lilla "europeiska" staden. Så vi såg aldrig denna byggnad som ligger i ena hörnet av Central Park. När det nu blir en ny resa till New York är det denna byggnad som står överst på listan att besöka.

2 kommentarer:

  1. Och vi och mysig morristown tyckte om att ni valde stanna kvar har den dagen. :) jag skulle garna vilja aka med till templet. Nar tanker ni aka dit? Kanske vi kan traffas da och kaka middag efterat eller nat. Hor av er!

    SvaraRadera