26 oktober 2011

Dagens själsfränder

Mer än en gång har jag insett i mitt liv att det lönar sig att umgås med människor i alla åldrar. Du kan lära dig från alla. Finna en gemensam nämnare med alla. Så jag tycker om att omge mig med människor i alla åldrar.
Ibland, eller ganska ofta, överraskar världen mig. Det finns två 4-åringar som jag träffat en hel del. Otroligt intelligenta, modiga och bestämda tjejer. De vet vad de vill ha och hur de ska få det. Var sitt citat från dessa flickor har fått mig att förstå att jag och de är på precis samma våglängd. Vi har samma åsikter om det som är viktigt.

Citat 1:
Sjung inte så högt, då hör du inte mig.

Citat 2:
Ska vi äta glass först eller innan.

Dessa flickebarn kommer gå långt.



1 kommentar:

  1. Känner igen Lisas röst i det första citatet;) hon, eller hur? Fint skrivet! Love ya!

    SvaraRadera