12 november 2011

Dagens barndomsminne

Befinner mig i en lokal som osar barndom, uppväxt på gott och ont. Mitt liv i Bottnaryd.

Fridhem, ortens lokal du hyr för allt du behöver. Här gick jag på förförskola. Lekte djungeljägare på baksidan. När jag gick i mellanstadiet var detta ungdomsgården. Vi spelade spel, hängde, åt korv och drack Fanta.
Biblioteket flyttades ut hit så då minskade mitt boklånande i Bottnaryd. Mitt första skoldisco var här. Här röstade jag för första gången. Jag behövde inte legitimera mig för de som registrerade mig var min gamla skolsköterska och kvinnan på posten.

Nu är jag här på 40-års fest. Medan vi förbereder får jag reda på att här har det firats alla stora födelsedagar samt parets bröllopsfest. Fridhem - huset för alla tillfällen.



Ibland säger man att det är skönt att vissa saker inte ändras. Detta hus ser exakt likadant ut som det alltid gjort. Extreme Home Makeover - Snälla hjälp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar