8 november 2011

Dagens sömnpiller

För många år sedan, när jag var yngre och piggare, hade jag svårt att varva ner. Svårt att somna och krävde ytterst lite sömn. Så jag började titta på en film för att sluta tänka och börja slappna av. Jag valde Medan du sov. En halvmedioker romkom som inte kräver speciellt mycket tankeverksamhet eller koncentration. Jag har sett första halvan av den filmen otaliga gånger. Hela filmen - inte lika många. Det var otroligt effektivt. Bieffekterna av detta sömnpiller är att jag numera inte kan se en hel film utan att somna under den. Jag måste hela tiden göra något aktitivt. Rita, skriva, spela på mobilen eller äta. Det är samma för biosalongen som
TV-soffan. Jag är grymt bra på att hänga med under tiden. Så länge de talar engelska eller svenska. Så om du tycker jag verkar nonchalant och ointresserad så är det fel. Jag försöker bara hålla mig vaken.


1 kommentar:

  1. Jag har samma problem! Nar nagon ber om jag har set nan film forrut sa ar svaret alltid samma sak: "jag tror att jag sag nan del av den filmen." :)

    SvaraRadera