13 november 2011

Dagens Pappa

Jag har världens bästa pappa. Jag vet att ni tycker att eran pappa är bäst men det stämmer inte. För jag har världens bästa pappa. Minsta lilla sak jag behöver hjälp med så finns han där. Det kanske låter som att jag är bortskämd, men jag har bara världens bästa pappa. Han har en väldigt vacker sångröst och kan lära sig att spela vilket instrument som helst. Han har tålamod med allt och alla (kanske inte sina barn när de bråkar VARJE gång de spelar spel - fortfarande) och han bryr sig om alla. Min pappa är en sådan pappa som plockar upp liftare, kör människor till närmaste bensinmack och flyttar piano där det behövs (kanske inte så mycket pianon mer, han är rätt gammal). Ni förstår varför han är världens bästa pappa. Han tycker att Project runway är lika intressant som Antikrundan. När vi var små läste han Asterix för oss istället för sagor. Han tyckte det var roligare för honom. Så gav han de olika figurerna olika röster så att det blev roligt för oss.  Jag lärde mig uttala engelska genom att sjunga högt med honom i bilen. Vad jag än vill diskutera så gör han det med mig. Min pappa blir rörd när Sverige tar medalj. Min pappa bryr sig inte om vad andra människor tycker, säger eller gör. Han vill bara att hans samvete ska vara rent. Jag har världens bästa pappa. Jag har tyvärr ingen bild på honom men jag är en kopia av honom, till utseendet i alla fall, så ni kan titta på en bild av mig istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar