13 februari 2011

En bra fredag


Ibland kan det löna sig att bläddra igenom Sveriges sämsta lokaltidning, Jönköpings-posten. Annars hade jag helt missat den nyhet som gladde hela min fredag. Det hade varit trevligt att länka artikeln men JP finns inte på nätet. Det är nog för att behålla känslan av exklusivitet. Nog om JP och mer om Peter Persson. Han är min absoluta favoritsocialdemokrat att inte tycka om. Han styrde och ställde i Jönköping som en liten diktator. Nu har han flyttat på sig upp till Stockholm och Jönköping drar en lättnadens suck. Där gör han nog mindre skada.

Riksdagen hade omröstning om utländska jägare skulle få jaga småvilt. Nu ska bara tilläggas att jag verkligen inte är insatt i detta ämne, jag har ingen egen åsikt. Jag ställer mig varken för eller emot. Hela grejen är Peter Persson. De rödgröna hade tillsammans med SD bestämt sig för att rösta emot utländska jägare och regeringen för. De rödgröna var ganska säkra på sin vinst men då hade de inte insett att de hade med en av de mest inkompetenta politiker att göra.

När det var dags att rösta tryckte Peter Persson för dåligt på knappen så hans röst registrerades inte. Är inte det helt fantastiskt? Regeringen vann omröstningen med en röst så ja, en vänsterpartist hade också missat men det är mindre viktigt.

PETER PERSSON STJÄLPTE OPPOSITIONENS VINST FÖR ATT HAN INTE KAN TRYCKA RÄTT PÅ KNAPPEN.

En helt strålande fredag.



2 kommentarer: