28 februari 2011

Ta din säng och gå

När jag sov över hos min farmor sov jag alltid i hennes garderob. Eftersom jag levt ett rätt flängande liv med bortahelger har jag sovit på en hel del udda platser. Dels är det de tråkiga, ordinära gympasalarna, kemilabben och lärarrummen men en och annan städskrubb har ju slunkit med. Jag har sovit i lyxiga amerikanska Kingsizesängar och rangliga våningssängar i rökiga italienska sunkhostel. Korridorer, alldeles för ofta och en gång i en kompis trappuppgång. Jag har sovit i en dansk lada och tältat bakom öländska bönder. Jag har sovit i baksäten och framsäten. Jag har sovit på en lektion.

Men detta är första gången som jag sover i en relaxavdelning.

Jag klagar inte, värmeslingor i golvet och nära till toaletten. Det var ju bara det där reningsverket till jacuzzin som sätter igång kl 02.00 varje natt. Säger Birger. Han kanske har fel ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar