23 februari 2011

Kylskåpslitteratur

Jag är ingen stor mjölkdrickare men jag är en stor mjölkpaketsläsare. Har dock inga hemma men på jobbet finns tillräckligt för att stilla mitt behov. Jag lär mig så många bra och nyttiga saker. De senaste månaderna har Arla haft en kampanj tillsammans med BRIS. De visar en bild på en kändis som barn och skriver något om deras uppväxt. De har bl a Petter, Emma Green och Agnes. Jag tycker om att läsa upp dessa för mina kollegor. Det finns två som jag blir extra glad över att se när jag hämtar ett nytt paket. Först ut Darin:


Okej. Han var ju typ 16 när han sökte till Idol. Så musikskolan han sökte till men inte kom in på måste ha varit innan. Hur mycket karriär hade han då att ge upp? Men tack Darin för att du fortsatte drömma. Vi hade inte velat missa den första Idol-tvåan och hans halvtaskiga försök till en cover på Viva la vida. Försöker desperat komma på vad hans stora hit heter. Något med money, eller? Nej, borta - men saknar den heller inte.


Den absoluta favoriten: Robin Söderling

Jag tycker vi ska fråga Robin igen om vad som verkligen är viktigast, att serva hårt eller att ha tid för kompisar. Har kompisarna vunnit hans titlar, spelat in alla pengarna eller tagit honom upp till rankingens fjärde plats? Nej men däremot hans hårda serve. Tror faktiskt inte att Robin sitter och grämer sig över sin barndom och tänker att jag skulle skippat mer träning och hängt med polarna. Om hans karriär gått som Darins däremot...

En annan trevlig sak som jag läste på ett mjölkpaket:


Tolv kramar för att växa som människa. Min lille granne Gabbe älskar att kramas men jag tror inte ens han kommer upp i den summan. Men som sagt vad väntar jag på? Jag vill ju växa som människa. Så nästa gång vi träffas och jag flyger på dig så är det bara för att fylla kvoten.

Tack för mig.



2 kommentarer:

  1. Har bara två kommentarer på detta inlägg:
    1. Money for nothing.
    2. Kvoten är fylld!!

    SvaraRadera
  2. hahaha! jag kommer krama dig extra många gng nu...du förtjänar leva lääääääänge, länge, så att vi får läsa dina härliga inlägg! älskar dig, Steena...
    p.s. bra att gabbe har äntligen börjat kramas, istället för tafsa på dina bröst :)))) min lilla gubbe!

    SvaraRadera