7 februari 2011

Varför

Dagens stora frågor:

1. Varför envisas Foppa med att göra comeback? Det är otroligt pinsamt, patetiskt och hopplöst. Snälla inga fler desperata ansatser att greppa halmstrån som för längesedan blåst bort.

2. Varför talar nyhetsuppläsaren på TV4 Lokalnyheter Jönköping med skånsk dialekt. Är inte vår dialekt ful nog? Tillräckligt svårförståelig? Nej då, ta in danskwannabeen och låt henne på ett totalt obegripligt sätt berätta om raggarträffarna i Bankeryd.

3. Varför när jag efter veckor av försiktighet och noga studerande av väderprognoser spottar vädergudarna på mig? Jag har haft kängor hela vintern. Varma och med bra sula som inte halkar lätt. Sedan försvann snön, det blev slaskigt och blött. Då kom mina nya gummistövletter fram och var bara helt perfekta. Efter flera dagar av plusgrader och snöförsvinnande var idag dagen som de rosa Björn Borg-skorna togs fram. Premiär! Sedan kom den, det snöblandade regnet och förstörde allt.

4. Varför har vi inte sparkat Christer Björkman? Varför har han inte avsatts och skeppats till en öde ö där han tvingas att lyssna på Bert Karlssons politikertal från Ny Demokrati?

5. Varför orkar jag inte blogga oftare?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar