2 februari 2011

LivetÄrGlatt-listan

När jag var liten älskade jag att göra blandband. Hitta rätt kombination av låtar och gärna i olika teman. Det var ganska mycket meck men oj så roligt. Tack och lov utvecklades tekniken och allt blev lättare. Ut med kassettbanden och in med cd-skivan. Jag brände till höger och vänster, jag tror att de flesta av mina vänner och familj har en cd som jag komponerat speciellt för dem. Men allt bra kan bli bättre. CD-skivan är så gott som död och nu är det spellistor som gäller. Jag älskar listor so I'm game. Jag gör spotifylistor, spellistor på iTunes och i min iPhone. Listor för alla tillfällen. Men suget att få dela med sig av min musik finns där fortfarande så här kommer en lista. Dessa sånger är de som jag dansar till jobbet med i öronen. Omöjligt att stå stilla, omöjligt att deppa-sånger. Det ska självklart alltid finnas med en förklaring till varför just denna sång fått äran att landa på listan, skivan eller bandet. Here goes:

Seize the day - ÄLSKAR Hoffmaestro!!! Den är helt okontrollerbar och därför helt genialisk. Ett måste när jag vill dansa genom livet.

High and lifted up - Denna härliga gospellåt sjunger vi i kören just nu och jag älskar att sjunga den. Jag till och med gör rörelserna till.

Jungle drum - Corky och mysig. Jag ler hela tiden. Alldeles lagom annorlunda. Tänker på Amelie, en favoritfilm.

Dancing on my own - Tycker om när låtar som jag nästan lyssnat färdigt på får en revival. Jag hade velat göra kopplingen mellan de här två låtarna. Mash-up i Glee- anda.

Marry you - Okej hur charmig som helst. Så vill jag bli friad till. Bruno hade själv ingen snitsig video så det fick bli Glee men det är självklart Bruno som sjunger i mina öron.

Nu ska jag dansa/halka till jobbet och dagens sol och plusgrader till ära kommer jag att lämna kängorna hemma och premiäranvända mina gummistövletter. Turkosa med rosa text. Ha en alldeles underbart, fantastiskt helt okej dag.

1 kommentar:

  1. "Jungle drum" kommer alltid att påminna om våra kvällar, då vi satt och pratade, medan den låten spelades ett antal gng i bakgrunden, Amelie är min favorit film med, och "Seize the day " är riktigt bra "fynd" till mina spellistor, tack vare DIG! love ya!

    SvaraRadera