13 februari 2011

Tankar en söndagskväll




1. Idag fick jag känna på uttrycket vill man vara fin ... Jag ville verkligen ha mina röda skor på mig idag. Samtidigt har jag en sjuklig rädsla för att halka och det är ganska halt ute. När det var dags att bege sig hemåt så tog rädslan överhanden. Av med skorna och framåt i strumplästen. Först kändes ingenting, sen blev det kallt och sen kände jag ingenting. Jag känner fortfarande ingenting.

2. Jag har inte färgat mitt hår på ett års tid. Detta kan tyckas vara en hyfsat kort tid men då känner ni inte mig. Det är en hel evighet. Det var så jag mötte årstiderna, mörkt på vintern och ljust till sommaren. Däremellan all möjlig färg du kan tänka dig. Jag hade till för ett år sedan inte sett min originalfärg sedan högstadiet och nu ser jag den jämt. Dagarna i ända. Råttfärgat, hela tiden råttfärgat.

3. Jag startade denna blogg mycket pga att jag har en bloggtokig granne som "peppade" mig. Det är hon som har designat den. Jag är totalt ointresserad. Det fick hon erfara idag igen när vi bestämde oss för att göra om layouten. Jag började bra med åsikter men strax gick det över till gör vad du vill jag bryr mig inte. Stackars henne, hon kämpade på bra och testade olika färger. Jag var så nära att somna vid skrivbordet. Det var i detta tillstånd som hon "övertalade" mig att meddela världen/facebook att jag bloggade. ÅNGEST!

4. Om två veckor kommer jag att lämna min lägenhet eller snarare mitt noll rum med kök. Jag kommer sakna att kunna sträcka ut handen från sängen och öppna kylskåpet. Att städning går så snabbt. Mitt högt i tak som inte riktigt kompenserar för bristen på golvutrymme. Min möjlighet att tvätta en vecka i sträck. Backarna upp som ger träning. Min egen rutschkana!

5. I fredags testade jag ett nytt träningspass på friskis; skivstång. Du tränar metodiskt igenom alla muskler med skivstång, hantlar och stepbräda. Riktigt roligt och det bästa är att du anpassar styrkan efter egen förmåga. Jag tänkte att jag börjar lugnt med några kilon. Tittar bort på hon som leder passet och ser att hon har 20 kilo mer än mig på sin skivstång. Okej jag slänger på fem till. Nu två dagar efter kan jag fortfarande inte gå normalt och jag låter mest som fiskmåsarna i Hitta Nemo.

6. Melodifestivalen intresserar mig inte. Kom tillbaka när Christer Björkman är borta.

2 kommentarer:

  1. Hej Kristina
    Jag gillar att läsa din blogg. Alltid lika spännande.
    kram Rebecca

    SvaraRadera
  2. Jag känner fortfarande ingenting. hahahaahaa jag dör :) aldrig tänkt att ha ett par andra skor (kanske med broddar?) på vägen?? ;)

    du skriver så härligt!

    SvaraRadera