18 februari 2011

Utanför regler och ramarna

Jag är en ganska flexibel människa, allt går. MEN - det finns vissa regler som inte får brytas. Denna vecka har jag brutit TRE av dessa.

1. Jag är rädd för mediciner. Verkligen rädd. Jag tar ingenting som jag inte vet med säkerhet vad det är och knappast ens då. Power through the pain är mitt motto, men det finns viss smärta som inte går att komma undan. Jag brukar vara förberedd men var inte riktigt det denna gången så när jag vaknade mitt i natten i obeskrivlig smärta var paniken redan igång. Jag letade länge, länge till slut hittade jag en alvedon. Den räcker inte men tillsammans med en ipren funkar det. Så jakten på en ipren börjar. Till slut hittar jag en tablett men den ligger inte i skal så jag vet inte vad är för något men den ser ut som en ipren. Fast jag är inte säker. Fast det är min lägenhet och jag vet vilka tabletter som jag köpt. Fast det är klart, någon annan kan ha tappat något. Efter mycket dividerande tog jag den. La mig att sova ovetande om jag någonsin skulle vakna upp igen.

2. En annan regel, du äter inte semla innan semledagen. Speciella dagar är till för att hållas. Finns det en semledag så finns den av en anledning. Så du äter inte semler innan. Denna vecka blev jag bjuden på semlor. Nu är allt förstört. Jag äter inte så många semlor och nu när jag tjuvstartat är det kört. Jag vill inte ha fler semlor.

3. Om en film är byggd på en bok så läser jag boken innan jag ser filmen. Det finns en hel del filmer jag inte sett för jag aldrig kom igenom boken. Du ska även läsa igenom alla böcker hur tråkiga de än är. Harry Potter är mitt dåliga samvete. Jag och min bror ser alltid filmerna tillsammans på bio. Det gick bra i början men sen blev böckerna längre och längre, tråkigare och tråkigare. Han fick vänta länge på att se femman. Sexan såg vi aldrig på bio. Så när nu första delen av sjuan sjöng på sista versen fick jag fatta ett tungt beslut. Jag har läst tio sidor i sjunde boken, hur stor är chansen att filmen bara täcker den delen. Så förklaringen till mitt samvete är att om jag ser första filmen så kanske jag blir inspirerad att läsa klart boken. Så jag såg filmen och nu går jag runt med en tegelsten i väskan som tynger mitt samvete och min rygg.

Det finns fler regler ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar