27 februari 2011

Oscars i bilder



Det var några år sedan som jag tittade på Oscarsgalan. Så jag var ganska taggad inför denna vaka. Jag hade förberett med lite tilltugg och var väldigt uppfinningsrik i min väldigt sparsamt utrustade lägenhet. Med Filip&Fredrik som medresenärer gav jag mig iväg.







Det dröjde inte länge innan TV-tittandet övergick i andra aktiviteter. En riktigt tråkig Oscarsgala resulterade i ett städat kök, badrum och urtorkade skåp och garderober. Med respekt för mina eminenta grannar drog jag inte igång dammsugaren. Värdparet James Franco och Anne Hathaway - vilka bottennapp. Inte ett enda av deras inlästa stelt framförda skämt fick mig att ens dra på munnen. Till slut kom det som fått mig att sitta upp och troget vänta.
Mr Darcy fick äntligen en Oscar. Som han själv skulle sagt: "More worth the earning." Fast med en otroligt vacker brittisk accent.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar